16 jul 2019

Til beboere med ladeboks

Med vedlegg fra SmartCharge

SmartCharge vedlegg

Til beboere med ladeboks,

 

SmartCharge som nå er klar for bruk kan lastes ned slik at du kan følge med eget strømforbruk, samt starte og stoppe ladning fra mobilen. Se vedlagt forklaring på hvordan app tas i bruk for å komme i gang.

For perioden før SmartCharge blir tatt i bruk vil OBOS gjøre manuell fakturering for strømforbruk.

Beboere med ladestasjon vil i tillegg til eget strømforbruk bli fakturert et fast månedlig gebyr for vaktordningen til Datek og support på kr 100,-.  

 

Vaktordning/support inkluderer følgende:

Drift og vedlikehold av Elbil ladeanlegget er viktig for å opprettholde en sikker og stabil drift, slik at feil kan avverges og at feilretting kan raskt utføres når uhell er ute.

24/7 Drift og overvåkning

Ladeanlegget er koblet i et lokalt nettverk. Vi monterer en brannmur som sikrer anlegget og varsler vårt driftssenter dersom ladebokser mister nettverksforbindelser. Driftssenter vil analysere feil og eventuelt sørge for utrykning av elektriker eller nettverkstekniker. Driftssenter vil sørge for at automatisk innlesing av ladedata samt rapporter fungerer optimalt. Software oppdatering av nettverkskomponenter.

Vaktordning

Avtalen inneholder feilretting utført fra vår vaktordning i normal arbeidstid og tilknytting til vår vakttelefon slik at brukere kan få umiddelbar hjelp når man ikke får ladet. Datek vil merke ladestasjoner med et supportnr som kan benyttes når lader ikke virker.

Vaktutrykning etter normal arbeidstid:

Oppmøte (0700-1600) Kr. 1.000,-

50% overtid (1600-2000) Kr. 1.335,- pr time

100% overtid (2000-0700) Kr. 1780,- pr time


NB! Dersom bruker forlanger oppmøte utenfor ordinær arbeidstid, vil han/hun måtte betale for dette oppmøtet. Borettslaget dekker ikke dette.   

 

Mvh

Bente Leirvik

På vegne av styret i Fagerholt borettslag